.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرتضوی: حتی یک فرماندار عزل نشد

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه 12 شهریور ماه چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: انتخابات شوراها در یک‌هزار و 213 شهر و 35 هزار و 144 روستا برگزار شد که در مجموع 179 هزار و 292 نفر در این انتخابات منتخب شدند.


به گزارش شمال نيوز به نقل از مهر، سید صولت مرتضوی در نشست خبری که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه فرصت رسیدگی به نتایج انتخابات شهر و روستا بر اساس تقویم زمانبندی به پایان رسیده و باید نتیجه نهایی آن ابلاغ شود، گفت: خوشبختانه در این انتخابات آنچه که مدنظر رهبری بود، مبنی بر مشارکت گسترده مردم، محقق شد و شاهد یک مشارکت حیرت‌آور بودیم و یک پیام بزرگ هم برای مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای ایران داشتیم.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: انتخابات 92 را مصونیت‌بخش و امنیت آور خواند و گفت: این انتخابات ثابت کرد مردم عزیز ایران در سخت ترین شرایط گوش به فرمان رهبری هستند و با مشارکت جدی امنیت کشور را رقم زدند.

وی با بیان اینکه رقابت ها در این انتخابات اخلاق محور بود، تصریح کرد: اولا در این انتخابات شان و حرمت جمهوری اسلامی پاس داشته شد و ثانیا داوطلبانی که تایید صلاحیت شده بودند، یک رقابت توأم با اخلاق را شروع کردند و برای اولین بار مشاهده کردیم بلافاصله تمام کاندیداهایی که توفیق کسب اکثریت آراء را نداشتند به منتخب ملت تبریک گفتند.

مرتضوی با بیان اینکه قانون مداری در این انتخابات بسیار مشهود بود، بیان کرد: در این انتخابات شعارهای ستاد انتخابات که یکی از آنها قانون مداری بود، به عینه محقق شد و تمامی مجریان، ناظران و کاندیداها در مسیر قانون حرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات 92 ادامه داد: در این انتخابات عدالت در اوج خودش اجرا شد که یکی از نشانه های آن استفاده برابر و یکسان تمامی نامزدها از رسانه های عمومی مخصوصا رسانه ملی بود و هر یک از داوطلبان بالغ بر 12 ساعت در صدا و سیما فرصت داشتند تا برنامه ها و دیدگاه هایشان را ارائه کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور امانت داری را یکی دیگر از شعارهای ستاد انتخابات نام برد و گفت: در این انتخابات شاهد بودیم امانت داری به نحو احسنت محقق شد تا جایی که در مورد نحوه برگزاری انتخابات و نتیجه آن حتی یک شکایت هم واصل نشد و صحت انتخابات در نزدیک ترین زمان توسط شورای نگهبان تایید شد.

وی در ادامه افزود: در این انتخابات همکاری و مصائی دولت مردان با رئیس جمهور منتخب را شاهد بودیم به طوریکه رئیس جمهور و وزراء به خدمت رئیس جمهور منتخب رسیدند و گزارشی از عملکرد خود و سازمان مربوطه را ارائه دادند.

مرتضوی با بیان اینکه انتخابات 92 به اعتقاد و انسجام ملی ما کمک کرد، ادامه داد: اثربخشی از انتخابات نه تنها در داخل بلکه در رفتار بیگانگان نیز تغییر بوجود آورد، بطوریکه در گفتار بیگانگان مخصوصا گروه های مذاکره کننده با ایران تغییراتی را می بینیم که امیدواریم این تغییر گفتار به تغییر در رفتار هم تبدیل شود.

در ادامه این نشست خبری معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا گفت: از مجموع 31 استان، 300 هزار نفر داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد 259 هزار و 675 نفر بعد از انصراف ها باقی ماندند و از این تعداد نیز 245 هزار و 470 نفر بعد از گذراندن مراحل مختلف بررسی صلاحیت ها به عنوان نامزد نهایی معرفی شدند.

رئیس ستاد انتخابات 92 با بیان اینکه انتخابات شورای شهر و روستا در هزار و 213 شهر و 35 هزار و 144 روستا برگزار شد، تصریح کرد: از مجموع کسانیکه در رقابت های انتخاباتی شرکت کردند مجموعا 179 هزار و 292 نفر انتخاب شدند که از این تعداد 173 هزار و 200 نفر آقایان و 692 نفر بانوان هستند که هر یک از این منتخبان در مقاطع مختلف تحصیلی و سنی و سواد خواندن و نوشتن تا مدرک دکترا هستند.

مرتضوی همچنین با اشاره به تاریخ شروع به کار چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اضافه کرد: به واسطه اصلاحیه قانون انتخابات شهر و روستا دوره فعالیت شوراهای اسلامی یکماه پس از شروع به کار دولت جدید یعنی 12 شهریور است.

وی افزود: به استناد قانون با شروع به کار دور جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت شهرداران نیز به پایان می رسد و شوراهای اسلامی جدید باید نسبت به معرفی مجدد شهرداران و یا انتخاب شهرداران جدید اقدام لازم را به عمل آورند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در 300 تا 400 روستای کوچک در این دوره شورا نداریم، بیان کرد: بعضی از روستاهای زیر 20 خانوار تعداد کاندیداها به حد نصاب نرسید بنابراین همین روستاها شورای شهر تشکیل نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات 92 در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات شوراها ابطال داشته ایم؟، گفت: تاکنون از دو حوزه شکایت شده که نتیجه نهایی آن روز دوشنبه توسط هیات نظارت مرکزی اعلام می شود.

مرتضوی ادامه داد: از مجموع تعداد یک هزار و 213 شهر و 35 هزار و 144 روستا کمتر از سه تا چهار حوزه شکایت وجود داشته که امیدواریم این ایرادها رفع شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ترکان مشاور رئیس جمهور منتخب گفته است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری 40 فرماندار و استاندار عزل شده اند و حکم جدید برای افراد جدید صادر شده است، اظهار داشت: بعد از انتخابات هیچ فرماندار و بخشداری توسط وزارت کشور عزل نشده است.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: به استناد قانون انتخابات ریاست جمهوری برخی فرمانداری ها و بخشداری ها که بلامتصدی بودند، اجازه داده شد به صورت سرپرستی انتخابات را برگزار کنند و چون کار گزینش این سرپرست ها تکمیل نشده بود و ما مشغول برنامه ریزی برای انتخابات بودیم حدود 2 فرماندار و 28 بخشدار به صورت سرپرستی بوده اند که احکامشان بعد از انتخابات صادر شد و بخشی از فرمانداران و بخشداران هم بازنشسته شدند.

مرتضوی با بیان اینکه تا پایان کار دولت نمی توان امورات کشور را تعطیل کرد، گفت: بعد از اینکه آقای ترکان این مساله را مطرح کردند من تلفنی برای ایشان رفع شبه کردم و ایشان قول دادند خودشان این موضوع را اصلاح کنند، اما چون اصلاح نکردند، من وارد این مبحث شدم.

رئیس ستاد انتخابات 92 در پایان خاطر نشان کرد: هیچگونه عزل و تغییری صورت نگرفته و تنها احکام کسانی که به صورت سرپرستی بودند، صادر شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 تير 1392
قسم حضرت عباسی باورکنیم یاعزل فرمانداربابلسررا
نا شناس 30 تير 1392
فرمانداری رامیان و دوبخشداری آن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.